Cum atragi angajații talentați în compania ta

Toate companiile de succes au un lucru în comun: știu să atragă angajați talentați, dar cunosc și metodele prin care îi pot păstra. Dacă te gândeai că este vorba doar de oferta salarială, studiile spun că cei mai valoroși oameni din echipă caută mai multe beneficii, iar unele dintre ele nu sunt materiale.

Talentul este una dintre cele mai prețioase resurse în care trebuie să investești pentru viitorul companiei tale. Există mai multe aspecte de luat în calcul atunci când îți propui să angajezi colegi noi care să aducă un plus la locul de muncă.

Trebuie să arăți care sunt punctele tari ale companiei și modul în care aceasta îi poate ajuta pe cei din echipă să se dezvolte, pentru a câștiga teren în fața competiției.

Eficientizează procesul de recrutare

De cele mai multe ori, angajații foarte buni sunt descurajați de procesele greoaie prin care trebuie să treacă pentru a ajunge să își pună cunoștințele în practică. Primul interviu, evaluare, al doilea interviu, un mic test și... deja l-ai pierdut. Pentru că se va reorienta către o companie care îi arată că știe cât de valoros este timpul lui și nu vrea să i-l irosească.

Concentrează-te pe a testa cunoștințele necesare pentru viitorul job și pe o discuție amicală cu potențialul nou coleg. Dacă este neapărat necesar să treacă prin mai multe etape, asigură-te că nu lași timpul să se scurgă în defavoarea ta. Ia deciziile rapid și comunică-le, pentru a putea atinge rezultatul dorit.

Dar până să ajungă la procesul de recrutare, angajatul va dori să afle mai multe despre compania ta. De aceea este obligatoriu să ai...

O prezență online atractivă

Un studiu realizat de LinkedIn a descoperit că 75% dintre oameni caută angajatorii pe internet, în mod special pe rețelele sociale, înainte de a lua în calcul să aplice la un job publicat de aceștia.

Pe lângă un site actualizat, este necesar ca profilul companiei de Facebook, Instagram, LinkedIn să fie activ și să comunice pe tonul publicului. Nu doar că dovedește implicare și profesionalism, dar te ajută și să creezi conexiuni cu profesioniști din domeniu. Iar de aici este simplu, poți chiar să îi abordezi printr-un mesaj direct pe viitorii colegi.

Nu te teme chiar să arăți pe profilul de social media toate beneficiile pe care le oferă un job în compania pe care o reprezinți. Publică poveștile de succes ale oamenilor care deja lucrează în compania ta și subliniază toate avantajele pe care le oferi.

Ce primesc angajații tăi?

Primul gând este legat de salariu. Dar nu ar trebui să se oprească aici. Cei mai talentați oameni își aleg joburile și în funcție de perspectivele de creștere pe care le oferă.

Cât timp durează până când cineva este promovat? Și chiar dacă astfel de situații nu sunt atât de frecvente, concentrează-te pe a oferi echipei ocazia de a se dezvolta și de a explora noi idei. Acordă-le timp angajaților să se axeze și pe proiecte unde nu există un anumit target de îndeplinit și vei observa creativitatea la lucru. Acesta este motivul pentru care Google le oferă oamenilor din firmă ocazia să își petreacă 20% din timp muncind la ceva ce nu ține concret de jobul lor, dar este adiacent.

Scopul tău este să oferi oamenilor oportunitatea de a-și urma curiozitatea și de a explora tot ce ține de meseria lor, cu intenția de a deveni din ce în ce mai buni. Studiile în domeniu spun că peste jumătate dintre respondenți își dau demisia de la un loc de muncă dacă nu le oferă noi provocări sau ocazii de a se dezvolta.

Liderii trebuie să se concentreze și pe partea de mentorat, pentru a împărtăși cunoștințele pe care le dețin și pentru a crea relații de durată cu cei din echipă.

Mai mult decât atât, este important pentru angajați să simtă că oferă ceva la rândul lor, că au un impact real, dincolo de munca pe care o fac. Sprijină-i pe cei interesați să se implice în activități de voluntariat, oferă timp liber pentru astfel de activități sau un program flexibil.

Pune accent pe cultura organizațională

Care sunt valorile companiei și cum le pune în practică? Este foarte important pentru oamenii din echipă să aibă o viziune similară cu cea a firmei pentru care lucrează.

De asemenea, diversitatea la locul de muncă și incluziunea sunt factori pe care mulți dintre oameni îi iau în calcul atunci când își caută un loc de muncă.

 

Toate companiile se confruntă cu provocarea de a atrage angajați talentați. Tocmai de aceea este decisiv să te evidențiezi printr-o strategie bine stabilită, care are în centru comunicarea, oportunitățile de dezvoltare și respectul față de oamenii din echipă. Aceștia sunt atrași de firme cu o reputație bună, cu o cultură organizațională interesată de creștere, atât individuală, cât și organizațională.

Înapoi la blog

Beneficii angajați Brandul de angajator

Articole asemănătoare