pexels-alex-green-5699432

2020 a fost cu siguranță un an atipic pentru piața muncii, iar 2021 respectă fără îndoială același trend. Munca de acasă, echipele remote și activitatea online reprezintă noua modă. Iar într-o perioadă marcată de incertitudini, fiecare pas pe care îl face compania ta are nevoie de trasabilitate și de măsurarea rezultatelor.

Deciziile pe care trebuie să le iei, ca antreprenor, în această perioadă sunt destul de delicate. Angajații sunt mai greu de motivat, ofertele devin din ce în ce mai multe și mai atractive, datorită lipsei de specialiști pe piață, așa încât, pentru a-i loializa ai nevoie de o serie de beneficii pe care să le oferi.

Beneficiile extrasalariale precum pachetele de servicii medicale private, pachetele de wellness, serviciile premium, accesul la asigurări de sănătate etc reprezintă stimulente perfecte pentru retenția angajaților. 

Cu toate astea, trebuie să iei în calcul eficiența și rezultatele acestor pachete de servicii, raportându-te și la costurile pe care compania le suportă pentru a le putea oferi. Prin urmare, astăzi vrem să-ți oferim o serie de 5 idei despre instrumentele prin care poți măsura eficiența unor astfel de pachete de beneficii extrasalariale pentru angajații tăi.

1. Măsurarea eficienței prin cercetare cantitativă – Sondaje

Acest tip de cercetare este un mod extrem de eficient de a măsura eficiența unui lucru, deoarece oferă o mulțime de date și posibilitatea interpretării avansate a datelor obținute. Dacă vrei să știi cum se măsoară eficiența acestor pachete de beneficii într-un mod cifrat, atunci sondajele sunt clar varianta potrivită. 

Acestea îți pot oferi o serie de statistici, previziuni și chiar pe baza datelor poți trage concluzii concrete, marja de eroare a unui sondaj bine realizat fiind de cele mai multe ori situată sub 3%.  În plus, metodologia desfășurării unui chestionar îi conferă acestuia rată de succes mare și calitate ridicată a informațiilor. 

2. Măsurarea eficienței prin cercetare calitativă – Focus Grup

Alături de măsurarea prin sondaj, care îți oferă acces la o imagine de ansamblu asupra datelor cifrate, poți încerca să realizezi focus grupuri cu beneficiarii acestor servicii, pentru a analiza în timp real gradul de satisfacție, percepția angajaților asupra beneficiilor extrasalariale sau pentru a determina unele insight-uri de ordin comportamental. 

Avantajul unei astfel de cercetări este faptul că, spre deosebire de metodele individuale, focus grupurile sunt discuții organizate, moderate, care pot facilita obținerea unor informații calitative despre grup, despre echipa întreagă, despre întreg contextul. Astfel de analize pot ajuta la obținerea datelor de ordin psiho-socio-emoțional, spre deosebire de sondajele care adresează mai mult partea demografică și de interese.  

3. Măsurarea eficienței în timp real prin experiența directă – Mistery Shopping

Această modalitate de culegere a datelor este una extrem de interesantă, deoarece oferă date în timp real. În plus, perspectiva pe care o are cel care conduce acțiunea de cercetare este una mult mai amplă. Poți realiza astfel de acțiuni în cadrul echipei, în companie, dar și în cadrul companiilor partenere, care oferă serviciile către angajații tăi. Bineînțeles, în parteneriat cu furnizorul se pot programa cercetări și activități care să ofere date importante și măsurabile despre eficiența oricărui tip de serviciu. 

Iar în baza acestor date și a experienței directe a operatorilor care realizează activități de mistery shopping poți lua o decizie în cunoștință de cauză asupra temei beneficiilor extrasalariale. Poți înțelege cum funcționează acestea, cât de beneficie sunt, cât de profitabile sunt pentru compania ta și dacă trebuie sau nu implementate pentru moment, iar dacă sunt implementate poți testa eficiența lor.

4. Măsurarea eficienței pachetelor de beneficii extrasalariale prin raportare la costuri

Un raport extrem de important  pe care conducerea fiecărei companii ar trebui să-l ia în calcul atunci când implementează un astfel de program de fidelizare și loializare a angajaților este cel privitor la costuri vs. Impact. 

Trebuie să știm care sunt costurile de retenție a unui angajat, raportate la impactul pe care programul de retenție îl raportează. Astfel, va fi eficient să măsurăm și să transmitem rapoartele și spre sectorul HR, pentru ca specialiștii să știe ce au de făcut în momentul în care negociază un pachet salarial nou sau în momentul în care discută cu angajații pentru motivarea acestora. 

Raportul cost vs. Impact ne va vorbi extrem de clar despre indicatorul de rentabilitate a investiției într-un astfel de program. Iar pentru a avea parte de un raport cât mai solid, compania ta ar trebui să lucreze îndeaproape cu furnizorul de pachete cu beneficii extrasalariale. 

Spre exemplu, SanoPass oferă constant partenerilor rapoarte cu privire la costurile și consumul de resurse din cadrul pachetelor de servicii oferite. Astfel, se păstrează o relație de transparență și o eficientizare maximă a serviciilor oferite partenerilor. 

Iar asta ne duce cu gândul și la următoarea idee de măsurarea eficienței: rapoartele oferite de furnizorii de produse / servicii.

5. Rapoarte de utilizare din partea furnizorilor

Când alegi să oferi pachete de beneficii extrasalariale angajaților companiei tale, clar ai nevoie de un furnizor de servicii, care să-ți pună la dispoziție o diversitate de oferte în acest sens. Odată cu semnarea unui contract cu un astfel de furnizor, pentru a menține o relație de colaborare eficientă și transparentă, el poate veni cu rapoarte lunare sau trimestriale cu privire la utilizarea serviciilor. 

SanoPass, spre exemplu, oferă la cererea clienților o mulțime de informații personalizate despre consumul de servicii, despre utilizarea oricărui pachet de servicii pus la dispoziția partenerilor și despre implicațiile financiare ale unui astfel de pachet de servicii. 

Spre exemplu, se măsoară cu exactitate consumul de servicii pe care angajații companiei tale l-au făcut, iar sumele achitate și care au rămas neutilizate de către angajați sunt returnate companiei.  Astfel, SanoPass se asigură că programele de retenție ale angajaților prin intermediul pachetelor de beneficii extrasalariale au o eficiență ridicată.   

Acestea sunt doar 5 modalități prin care te poți asigura că astfel de programe funcționează și își ating obiectivele pentru tine și pentru compania pe care o conduci sau o deții. Iar astfel de rapoarte ajută, după cum spuneam, departamentul de HR în a îmbunătăți relația de ansamblu cu angajații și în a păstra o cultură organizațională puternică. 

 

Înapoi la blog

Beneficii angajati Tehnologie in HR

Articole asemănătoare