5 reguli de urmat în „Noul normal”

Pandemia din ultimii doi ani a forțat companiile, dar și angajații să regândească modul de lucru, experiențele și strategiile pentru dezvoltare.

Pandemia din ultimii doi ani a forțat companiile, dar și angajații să regândească modul de lucru, experiențele și strategiile pentru dezvoltare.

Reîntoarcerea la birou pune presiune atât pe angajator, cât și pe angajați, mai ales când toată lumea se așteaptă la o tranziție lipsită de probleme. Scopul managementului este să ofere condiții propice pentru desfășurarea activității, iar interesul echipei este să își reia programul obișnuit într-un mediu familiar.

Dar cum te comporți la locul de muncă atunci când totul se schimbă constant și deciziile pot varia de la o zi la alta?

  1. Regulile sunt pe primul loc

Știm deja că ne uităm la știri și ne așteaptă noi măsuri luate, de la o zi la alta. Chiar dacă poate părea ușor dificil să fii mereu la curent cu ce se întâmplă, ideal ar fi să fii informat și să respecți reglementările în vigoare. Dacă nu știi exact ce s-a mai modificat, îți recomandăm să dai un search rapid înainte și să te pui în temă, pentru a te asigura că regulile sunt respectate și la job.

Măsurile luate variază în funcție de numărul de cazuri, iar acesta este complet imprevizibil. Astfel că este nevoie de o actualizare frecventă, adaptată la condițiile din țară.

  1. Spațiul de lucru este amenajat corespunzător

Prima și cea mai importantă grijă este sănătatea angajaților și a comunității în ansamblu. De aceea, este necesar ca înainte de a chema echipa la birou să te asiguri că toate regulile în vigoare sunt respectate. Multe dintre companii și-au reorganizat spațiul și programul astfel încât angajații să vină pe rând la birou, pentru a nu se crea aglomerație.

Printre condițiile care trebuie respectate se numără:

  • Dezinfectarea constantă a suprafețelor cu care oamenii intră în contant;
  • Dezinfectant și măști la dispoziția persoanelor din clădire;
  • Asigurarea că angajații care au luat contact cu virusul sau care au simptome rămân acasă;
  • Comunicare transparentă cu toată lumea;
  • Păstrarea distanței minime între angajați, chiar și în timpul întâlnirilor și conferințelor;
  • Limitarea accesului în zonele comune cum ar fi cantina sau cafeteria. De obicei, se stabilește un orar pentru ca angajații să nu fie expuși la aglomerație;
  1. Managementul riscului

Într-o situație atât de imprevizibilă, trebuie să existe planuri bine puse la punct pentru diverse scenarii care s-ar putea întâmpla.

Spre exemplu, unele companii apelează la astfel de reguli:

  • Angajatul care are simptome de COVID-19 trebuie să meargă acasă și să se izoleze;
  • Pentru revenirea la birou, acesta trebuie să prezinte dovada unui test cu rezultat negativ;
  • Dacă unul dintre colegi anunță un rezultat pozitiv, toți angajații rămân acasă pe o perioadă de două săptămâni.
  1. Scopul muncii este clar

Angajații își doresc ca joburile lor să aibă un scop mai măreț. Iar studiile făcute în ultima perioadă arată faptul că perioada pandemiei i-a făcut pe oameni să reflecteze asupra scopului lor în viață. Aproape jumătate dintre respondenți au spus că reconsideră motivele pentru care au un anumit loc de muncă.

Cum se traduce asta pentru companii? Acestea ar trebui să reevalueze legătura dintre scopul lor, valorile pe care au și modul în care se manifestă în fiecare zi. De asemenea, ar trebui să existe claritate cu privire la ce își dorește organizația să schimbe sau să îmbunătățească, lucru care îi ghidează întreaga activitate. Firmele care reușesc să stabilească o conexiune între ceea ce fac și misiunea pe care și-o propun au un avantaj pe piață.

  1. Așteptările sunt recalibrate

Multe dintre deciziile luate în fața amenințării pandemiei au condus la disponibilizări sau la reduceri de costuri, iar acestea au avut un impact negativ asupra angajaților. Cei mai predispuși la sentimente de angoasă, nepăsare, sau la scăderea productivității în astfel de cazuri sunt chiar cei mai implicați oameni din companie.

Pentru a recalibra așteptările, compania trebuie să fie creativă și să adopte soluții inovatoare în legătură cu relația dintre angajați și angajator. Cel mai mult contează percepția echipei cu privire la sprijinul primit din partea companiei și la implicarea managementului. Cercetările arată că au fost obținute rezultate pozitive în urma adoptării unor decizii care îl favorizează pe angajat, având grijă să îi fie respectate nevoile, valorile și preferințele.

Aceste înțelegeri între conducere și angajați diferă de la caz la caz. Unii angajați preferă mai multă flexibilitate în programul de lucru, în timp ce alții își doresc ca modul de lucru remote să le permită să își schimbe locația mai des.

Cu toate că acomodarea preferințelor tuturor poate fi un coșmar logistic, studiile arată că au un impact pozitiv asupra satisfacției colegilor.

Înapoi la blog

Tehnologie in HR munca remote HR Skills

Articole asemănătoare