Ce lucruri au în comun liderii de succes

O întrebare care îți vine în minte, indiferent dacă ești deja într-o poziție de conducere sau îți dorești să obții una în viitor. Cum poți aborda cât mai corect o astfel de responsabilitate și cum te pregătești pentru ea?

Ca manager, ești în control când vine vorba de echipa ta și așa va fi mereu, indiferent de cât de mult va evolua tehnologia.

Desigur, nu avem un ghid care te învață cum să fii un manager perfect sau o structură pe care să o poți urma pas cu pas. În plus, fiecare tip de companie și industria în care acționează are diferite valori, misiuni și un altfel de proces. Dar există mai multe lucruri pe care ar fi bine să le iei în calcul pentru a fi un lider de succes.

Comunicarea eficientă

Nu poți fi manager dacă nu știi să comunici clar și eficient cu echipa ta. Toți colegii se bazează pe tine să transmiți informațiile de care au nevoie pentru ca ei să își poată desfășura activitatea în condiții optime.

Managementul timpului

Da, așa este. Un lider de succes știe cum să jongleze cu puținul timp pe care îl are la dispoziție. Există un program bine stabilit pe care îl urmează pentru binele întregii companii.

Obiective SMART

Un manager bun știe să stabilească obiective SMART (specific, measurable, achievable, realistic, timely) și să urmeze pașii necesari pentru a le atinge, în timpul acordat.

Expertiză

Care vine odată cu experiența. Angajații vor avea întotdeauna încredere mai mare într-o persoană din conducere care a dovedit că are experiență în domeniu și că se pricepe foarte bine la jobul pe care îl are.

Imaginea de ansamblu contează

Pentru a putea fi implicat în planificarea strategică și implementare, trebuie să ai perspectivă și să înțelegi cum toate piesele din puzzle ajung să formeze o imagine împreună.

Sunt în continuă evoluție

Cei mai buni manageri înțeleg importanța dezvoltării personale și profesionale. De aceea investesc continuu în cursuri, merg la conferințe, studiază pe cont propriu sau în diverse forme organizate. Educarea continuă le oferă acestora mai multe șanse să rămână la curent cu trendurile din domeniul în care activează.

Apetența pentru risc

Nu vorbim aici de bungee jumping, ci mai degrabă riscurile asumate la locul de muncă. Managerii de succes nu se tem de inovație și au mereu curajul să încerce ceva nou.

Integritate

Angajații se uită cu admirație la persoanele din conducere care dovedesc că ceea ce spun coincide cu ceea ce fac. Ne dorim să avem întotdeauna în față oameni „de cuvânt”.

Nevoia de feedback

Există ideea preconcepută că un conducător bun nu are nevoie de feedback. Dar cum ajunge altfel să fie bun? Managerii de succes nu se opresc niciodată din a cere părerea celor cu care lucrează, cu scopul de a-și găsi punctele slabe și de a le îmbunătăți.

Munca în echipă

Obiectivele pe care și le setează compania pot fi atinse numai dacă există colaborare între toți oamenii din echipă. Este important ca angajații să simtă că au un scop comun pe care îl pot atinge împreună.

Respect

Un lider știe să își aprecieze toți colegii, indiferent de funcția pe care o au. Iar acest tip de comportament duce la relații care se bazează pe respect reciproc.

Echilibru munca-job

O poziție de conducere consumă foarte multe resurse, iar un manager dedicat trebuie să știe să se și deconecteze. Echilibrul dintre orele petrecute la job și cele petrecute acasă joacă un rol important în carieră. Timpul liber, folosit pentru odihnă sau pentru conectarea cu persoanele dragi, îi face pe manageri să fie mai empatici și să poată relaționa mai bine cu echipa.

Își recunosc greșelile

Greșelile sunt o parte normală din viață, iar managerii corecți nu se tem să recunoască atunci când ceva nu a mers cum trebuie. Numai așa se pot asigura că data viitoare va fi mai bine.

Își susțin echipa

Nu există manager fără echipă! Liderii de succes își încurajează colegii, îi sprijină să ajungă unde își doresc și le oferă resursele necesare pentru a-și îndeplini task-urile.

„Mulțumesc!”

Un cuvânt atât de simplu de spus și care înseamnă atât de mult pentru cel care îl primește. Cei mai buni lideri au întotdeauna timp să își exprime recunoștința!

Înapoi la blog

Motivarea angajatilor HR Skills Top Management

Articole asemănătoare