Când vine vorba de job, oamenii știu exact ce își doresc și cum arată locul în care vor să rămână pe viitor. Din ce în ce mai multe companii au început să ofere extra beneficii angajaților pentru a-i motiva și a le susține productivitatea. Amazon încearcă implementarea unui program de lucru de 30 de ore pe săptămână, la Facebook internii au salarii de peste 7.000 $ pe lună, cazare și asigurare medicală, iar Google oferă mâncare, cursuri de gătit, acces la sală, masaj și multe altele.
Dintre toate aceste lucruri, ce este cel mai important pentru angajați? Să fie oare accesul la masaj, petrecerile cu pizza sau cultura organizațională?
Deși mai greu de intuit, cultura organizațională joacă un rol extrem de important pentru echipa ta. Aceasta va influența toate aspectele care țin de job. O cultură sănătoasă va avea valori stabile, pe care încearcă să le transmită și angajaților.
Cele mai bune locuri de muncă se orientează pe a oferi oamenilor echilibru între orele pe care le petrec la muncă și cele de acasă, asigurare medicală, un mediu de lucru echilibrat, respect, încredere și comunicare. Un set de principii ale organizației pe care le și respectă vor face orice companie să iasă în evidență și să pară mai atractivă pentru angajați și potențiali angajați.
Tot de cultura organizațională țin și beneficiile care pot părea mai puțin semnificative, cum ar fi petrecerile de după program, cadouri sau ore libere, dar care demonstrează de fapt respect față de angajat.
Mediul de lucru este și el un axat pe creștere, alături de colegi ambițioși, care respectă reguli nescrise cu scopul de a se dezvolta și de fi din ce în ce mai buni. Cu toții livrează proiecte de succes, asta și pentru că se bazează unii pe ceilalți.
Un alt lucru extrem de important pentru angajați îl reprezintă managementul. Cum sunt oamenii care îi conduc? Au valori comune, se regăsesc în ei, pot comunica eficient?
Un studiu realizat de Fortune pe cele mai bune 500 de companii spune că liderii care au aceleași valori ca angajații sunt văzuți ca fiind mai de încredere. Pentru că oamenii din conducere nu trebuie doar să îi încurajeze pe ceilalți să urmeze un anumit set de proceduri și de reguli, ci trebuie să demonstreze ceea ce spun și prin puterea exemplului.
Totodată, leadershipul este parte importantă care menține cultura organizațională sănătoasă. Angajații trebuie să poată comunica liber cu persoanele din conducere, să simtă că le sunt aproape și că le susțin creșterea. Tot angajații din top management sunt cei care îi inspiră pe colegii lor și îi încurajează să se dezvolte, iar odată cu ei și compania are de câștigat.
Chiar dacă nu este pe locul întâi în acest clasament, salariul este cel mai important aspect pentru angajați. Ei au nevoie să simtă că sunt recompensați așa cum se cuvine pentru munca depusă.
Numeroase studii arată că factorul principal care influențează fericirea la locul de muncă îl reprezintă banii primiți, fie că este vorba de măriri periodice sau de bonusuri.
De asemenea, atunci când angajatorii nu pot oferi creșteri salariale, există alte recompense care sunt foarte apreciate de echipă, de la abonamente la sală, medicale, la cursuri de perfecționare și acces la evenimente în domeniu.
Niciun angajat nu va dori să rămână prea mult timp blocat într-o companie care nu îi oferă perspective de creștere.
Într-un studiu realizat de Gallup, 87% dintre milleniali au spus că posibilitatea de a evolua la un job este foarte importantă pentru ei. Atunci când angajații sunt satisfăcuți de programele de dezvoltare profesională care le sunt oferite, posibilitatea ca ei să rămână în companie este mult mai mare.
Este atât de simplu pe cât sună: toți angajații își doresc să aibă acces la informații și să fie la curent cu tot ce ține de jobul lor. Iar acum, că din ce în ce mai multe companii oferă posibilitatea de a munci remote, este mai important ca niciodată să transmiți un mesaj clar și unitar către toată echipa.
De asemenea, în funcție de mesajul transmis trebuie aleasă și platforma de comunicare. Nimeni nu ar vrea să primească vești proaste printr-un SMS.