Blog

Brandul de angajator: Cum să pui angajații pe primul loc pentru o afacere prosperă

Written by SanoPass | Jul 21, 2021 8:01:00 AM

Brandul de angajator rămâne în continuare una dintre principalele metode prin care o companie poate crește armonios, cu toate că bugetele pentru resurse umane fluctuează. Un studiu nou desfășurat de SanoPass arată că în condiții de criză, companiile tind să nu facă investiții în resursa umană, dimpotrivă, economisesc costurile.

Cu toate acestea, o afacere prosperă trebuie să se bazeze pe bunăstarea angajaților, iar construirea unui brand de angajator puternic ar trebui să se contureze în jurul modului prin care compania ta îndeplinește nevoile și interacționează cu angajații și potențialii angajați. Citește în continuare pentru a afla ce trebuie să faci pentru a atrage resurse umane de calitate și pentru a nu le pierde pe cele existente.

Ce trebuie să faci pentru a avea un brand de angajator influent 

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie să le ai în vedere în consolidarea brandului de angajator este definirea și îndeplinirea EVP-ului (Employee Value Proposition). EVP-ul este o componentă importantă a brandului de angajator și reprezintă acea promisiune pe care tu o oferi publicului tău țintă pentru atragerea și retenția acestuia.

Odată deveniți angajați, aceștia vor fi interesați de modul în care reușești să te aliniezi cu EVP stabilit anterior. Iar pentru a-i transforma în angajați ideali, trebuie să îndeplinești acea promisiune față de ei. Astfel mulțumiți, angajații tăi vor aduce mai multă calitate în livrarea serviciilor și produselor, iar tu vei transforma afacerea în una cât mai prosperă.

Ce anume poți promite prin EVP pentru a motiva angajații și a dezvolta o afacere sănătoasă? 

  • Stabilitatea locului de muncă

Orice angajat își dorește să aibă siguranța stabilității în ceea ce privește locul de muncă. Motivele sunt multiple. Printre cele mai importante menționăm perioada de acomodare în cazul unui nou loc de muncă, perioada de căutare a acestui nou loc, resursele financiare de susținere atunci când o persoană nu mai este angajată, etc.

În România, un studiu din 2020 arăta că 86% dintre români nu ar reuși să se întrețină fără jobul actual. Așadar, este esențial ca cei pe care îi angajezi să aibă promisiunea longevității locului lor de muncă, implicit a afacerii tale. 

  • Motivarea prin beneficii extrasalariale 

Motivarea angajaților prin beneficii salariale este o metodă excelentă prin care vei atrage și reține pe cei mai mulți. Pentru a-ți îndeplini aceste obiective trebuie să cunoști foarte bine nevoile lor individuale, fie că este vorba despre pachetul strict salarial, serviciile medicale, asigurarea medicală, flexibilitatea programului de muncă, sau bonusuri. 

În ceea ce privește beneficiile extrasalariale medicale, un studiu recent lansat de SanoPass confirmă în procent de 21% că o mare provocare în companii este faptul că anumite beneficii nu sunt aplicabile tuturor angajaților. Din perspectiva angajatorilor, unul dintre motivele acestei provocări este faptul că aproape 36% dintre aceștia nu au informații concrete referitoare la utilizarea beneficiilor oferite. 

  • Oportunitățile de carieră 

Programele de dezvoltare în carieră, oportunitățile de promovare, sesiunile de evaluare și feedback, diverse metode de consultație pentru a sprijini angajatul în carieră sunt câteva aspecte motivante pentru mulți angajați. Prin intermediul formulării EVP-ului ai ocazia să transmiți publicului tău țintă planurile pe care le ai pentru ei, fie pe termen scurt, sau pe termen lung. Iar includerea unor astfel de oportunități este și ea importantă pentru potențialii angajați. În plus, un mesaj care comunică una dintre aceste oportunități îți oferă și o imagine favorabilă în fața clienților, datorită factorului calitativ pe care îl poate transmite mesajul tău. 

  • Mediul de lucru 

Construirea unui mediul de lucru motivant și productiv are în vedere foarte multe aspecte, iar cele mai multe se bazează pe comunicarea dintre angajat și angajator. Din această perspectivă, cei mai mulți angajați vor să se implice în viața companiei, inclusiv în procesele organizaționale care au legătură cu ei.

Un motiv este faptul că activitățile desfășurate trebuie să le fie benefice atât lor, cât și angajatorului, pentru a dezvolta armonios compania. În cazul implicării angajaților în alegerea beneficiilor extrasalariale, studiul realizat pe 190 de companii din România arată că în procent de peste 65% angajații deja se implică într-un mod sau altul.  

  • Cultura organizațională

Pentru a avea încrederea că angajații tăi înțeleg planurile și obiectivele companiei, este important să dezvolți o cultură organizațională puternică și transparentă. În EVP-ul tău poți menționa un aspect important din cultura ta organizațională, cum ar fi responsabilitatea socială față de comunitate pe care o încurajează compania ta, spiritul de echipă energic, și alte caracteristici specifice companiei.

Totodată, este important să îți transformi angajații în ambasadori ai companiei tale, iar o cultură organizațională liniară te va ajuta să faci acest lucru cu minimum de efort. Transformându-i pe aceștia în ambasadori va crește încrederea de sine și dedicația lor față de companie, devenind astfel parte valoroasă a companiei tale.

Care sunt beneficiile brandului de angajator? 

  • Reducerea costurilor de angajare și timpului dedicat angajării

În timp ce anumite resurse umane și de timp sunt alocate dezvoltării brandului de angajator, activitățile dedicate vor ajuta la scăderea resurselor financiare și de timp corespunzătoare întregului proces de angajare. Aceasta se datorează faptului că potențialii angajați devin mai accesibili în urma transparenței pe care o oferă eforturile tale de comunicare pe diversele platforme.

  • Alinierea noilor angajați cu valorile companiei

Atunci când compania ta transmite un mesaj unitar despre brandul de angajator și angajații actuali sunt convinși că informațiile transmise sunt autentice, șansele de a avea angajați care înțeleg cultura companiei cresc implicit. 

  • Creșterea gradului de motivație al angajaților

Acest aspect reprezintă unul dintre cele mai importante beneficii pentru tine ca angajator. Cu cât angajații tăi sunt mai motivați, cu atât șansele ca aceștia să fie mai productivi și să livreze mai multă calitate în activitățile desfășurate cresc și ele. În plus, angajații motivați corespunzător vor fi mai predispuși să se implice activ în viața companiei.

  • Îmbunătățirea procentului de retenție

Strâns corelat cu beneficiul anterior, procentul de retenție îți arată cât de bine reușește compania ta să îndeplinească nevoile angajaților. Se poate întâmpla ca nevoile să depășească posibilitățile companiei, însă, chiar și în acele cazuri este esențial să arăți angajaților că sunt apreciați. Valorificarea lor prin diverse programe de retenție și beneficii îi va transforma în angajați fericiți și ambasadori ai brandului. 

  • Optimizarea relațiilor cu clienții - datorită imaginii pozitive

Cele menționate anterior se vor reflecta în serviciile pe care compania ta le oferă. Amintește-ți să mizezi pe consolidarea relațiilor interne pentru o imagine pozitivă, astfel încât și cele externe să se amplifice. Atunci când angajații sunt mulțumiți și există o comunicare transparentă, relațiile cu clienții au șanse mult mai mari de a fi dezvoltate cât mai armonios și ele. 

 

O afacere prosperă pornește din mediul pe care îl creezi împreună cu angajații. Asigură-te că știi constant care sunt nevoile acestora și că aveți o comunicare eficientă care să le ofere lor un mediu plăcut de muncă, dar care să te ajute și pe tine să optimizezi resursele financiare. Dacă îți dorești să afli mai multe despre cum poți oferi angajaților beneficii pe măsura așteptărilor acestora, contactează-ne și împreună vom găsi acele soluții potrivite nevoilor tale și angajaților tăi.