1 din 2 dintre angajaţii români care au participat la un sondaj efectuat la începutul anului 2021 de BestJobs au declarat că se gândesc să-şi schimbe locul de muncă, iar 28% au făcut chiar paşi concreţi în această direcţie. Acest context poziționează retenția angajaților ca una dintre principalele priorități ale companiilor. De ce? Pentru că studiile arată faptul că de fiecare dată când o organizație înlocuiește un angajat, costul de recrutare este, în medie, de 6 până la 9 luni din salariul acestuia.
Pentru a-ți putea construi o strategie clară de retenție a angajaților, este important să înțelegi și care sunt motivele pentru care aceștia decid să renunțe la un loc de muncă.
Iată ce a reieșit din studiul Best Jobs:
Retenția angajaților va putea fi realizată într-un mod eficient și după ce vei realiza o radiografie a situației specifice echipei tale. Poate fi vorba despre un sondaj online anonim realizat în întreaga companiei din care să reușești să identifici principalele aspecte care încă îi nemulțumesc pe membrii echipei sau zonele în care ar trebui făcute îmbunătățiri, chiar dacă nu e vorba despre unele majore. De asemenea, ai putea discuta direct cu managerii diferitelor departamente și să iei pulsul de la ei. Singurul aspect negativ al acestei variante este că nu vei putea avea certitudinea că în interiorul departamentului angajații se simt atât de confortabil încât să vorbească deschis despre ce îi nemulțumește.
Rata de retenție este cea care măsoară procentul de angajați care au decis să rămână în companie într-un anumit interval de timp ales. Pentru a face un calcul rată de retenție, îți va fi util să parcurgi următoarele etape:
După ce vei reuși să ai o listă cu aspectele care ar trebui îmbunătățite pentru a diminua pe cât posibil riscul de a pierde o parte dintre angajați, este important să o prezinți celor din managementul organizației. De ce? Pentru că în acest mod vor reuși să înțeleagă riscul la care compania se expune dacă îmbunătățirile nu vor fi implementate, vor putea face calcule ei înșiși sau le vei putea furniza chiar tu impactul financiar al plecării unora dintre angajați, dar și timpul mort în care, chiar dacă veți reuși să recrutați noi salariați, va trebui să vă concentrați pe procesul de onboarding.
Niciun angajat, nici dacă este luat de pe un post identic, nu va putea să fie productiv de la început. Va trebui să înțeleagă organizația, să se obișnuiască cu procedurile interne specifice, să se sincronizeze cu ceilalți membrii ai echipei și cu stilul de management al noului coordonator. Toate aceste etape, deși sunt naturale, înseamnă resurse consumate de către organizație.
Iată care este impactul financiar al unei retenții a angajaților deficitare:
Sunt argumente puternice cu care vei putea merge în fața top managementului pentru a-ți prezenta strategia de retenție a angajaților și pentru a avea șanse mari de reușită.
Iată ce acțiuni ai putea include în strategia ta de retenție a angajaților:
Pentru creșterea ratei de retenție a personalului și pentru menținerea bugetului de HR la un nivel acceptabil, SanoPass a realizat un instrument digital care prezintă cele mai recente soluții extrasalariale pentru motivarea angajaților și creșterea productivității. Descoperă cum poți să scazi fluctuația personalului, cum impactează beneficiile extrasalariale retenția și cât poți să economisești din bugetul de HR.