pic-3-rs

Un loc de muncă sigur, cu un pachet salarial atractiv, nu mai este de mult etalonul pentru „jobul perfect”. Angajatul de astăzi ia în calcul o mulţime de aspecte atunci când decide să accepte sau să îşi schimbe locul de muncă. Telemunca şi oferta variată de pe piaţa muncii „îngreunează” sarcina angajatorului, care trebuie să vină constant cu noi idei ca să păstreze în echipă angajații valoroşi. 

6 din 10 reprezentanți ai companiilor care au participat la realizarea unui studiu Zenefits în S.U.A. au declarat că retenția angajaților este mai dificilă decât atragerea de noi candidați, deși, este cunoscut faptul că în spatele fiecărui nou angajat sunt costuri semnificative de recrutare. În același timp, 71% dintre manageri consideră că a avea angajați motivați joacă un rol esențial în succesul organizației. 

În acest context, pentru a crește rata de retenție a angajaților este nevoie să înțelegi motivele care îi determină pe fiecare dintre ei să îşi caute un alt loc de muncă. Motivele pot fi diverse, însă odată cunoscute, ele pot fi abordate punctual, scăzând astfel riscul de a pierde angajaţi importanţi. 

Mediu de lucru neprietenos

Astăzi, un loc de muncă nu mai este despre bani, ci mai mult despre felul în care te face să te simţi și dacă tu, ca angajat, crezi și te identifici cu ceea ce ai de făcut zilnic. Pe lângă sarcinile cuprinse în fişa postului, contează interacțiunea dintre colegi, modul în care se comunică, dar și sentimentul de apartenență. Ori de câte ori va exista concurenţă, antipatie sau probleme de comunicare între membrii unei echipe, va apărea și riscul ca anumiți angajaţi să se îndrepte, la un moment dat, către alte opțiuni. 

Studiile arată că un mediu de lucru toxic afectează productivitatea angajatului şi poate creşte riscul de epuizare. Pentru a preîntâmpina o astfel de situaţie, discută de la bun început cu angajaţii tăi, cunoaşte-le tipologia, impune limite şi respect în interacţiunile dintre ei. Apoi, tratează punctual, cu diplomaţie, orice conflict apărut. 

Fenomenul de burnout

Burnout-ul sau epuizarea este un fenomen în creștere la nivel mondial. Potrivit unui studiu realizat în 2021 de McKinsey, 49% dintre respondenți prezintă o formă de burnout, iar acest fenomen este periculos pentru viaţa profesională, dar şi pentru cea personală a oricărui angajat. De la stresul „prea multor sarcini” până la depresie nu este decât un pas. La declanșarea burnout-ului nu contribuie doar nemulțumirile de la locul de muncă, ci se acumulează de fiecare dată şi alte aspecte: viaţa personală nesatisfăcătoare, o stare de sănătate precară etc. 

Odată ajuns la epuizare, angajatul nu va mai da acelaşi randament, va căuta alternative pentru acel job şi va fi mereu nemulţumit, justificat sau nu. 

Ideal ar fi ca angajatorul să preîntâmpine acest punct, iar, dacă totuşi se întâmplă, să se concentreze pe a ajuta angajatul să depăşească acest moment critic. 

Nu există posibilităţi de avansare în companie

Managementul contemporan întâmpină deseori provocări în motivarea angajaților, în special în rândul companiilor care vor să se poziționeze în fața concurenței. 

Care sunt perspectivele unui angajat într-o companie? Ce învaţă el nou în fiecare zi? Cât de multe obiective poate bifa într-un interval de timp? Gândeşte-te la aceste aspecte atunci când îţi preţuieşti echipa şi vrei să rămână în aceeaşi formulă cât mai mult timp. 

Orice persoană care nu găseşte răspunsuri satisfăcătoare la întrebările de mai sus va pleca la un moment dat. Acest risc poate fi diminuat, dacă în respectiva companie lucrurile sunt foarte bine organizate şi oricine ştie, în linii mari, care poate fi parcursul lui profesional.  O analiză realizată de LinkedIn în 2020 confirmă această nevoie și arată faptul că 94% dintre angajați ar rămâne mai mult timp la o companie dacă ar investi în dezvoltarea lor profesională. 

Motive familiale 

Oricât de mult ne-ar plăcea să spunem că „viaţa personală nu trebuie implicată în viaţa profesională”, lucrurile nu stau deloc aşa, cu atât mai mult în contextul actual. Ceea ce se întâmplă „acasă” ne afectează şi la locul de muncă. Excluzând cazurile extreme, pentru celelalte situaţii, angajatorul ar trebui să aibă mereu empatie faţă de ceea ce se întâmplă cu echipa sa. 

O afecţiune medicală, o intervenţie chirurgicală, un deces în familie, un divorţ, sau chiar burnout-ul – toate sunt situaţii pe care orice lider trebuie să le gestioneze cu atenţie şi tact. 

Bineînţeles, atunci când motivele familiale împiedică buna desfăşurare a programului de lucru sau când acestea îi lezează pe ceilalţi angajaţi, trebuie luate măsuri. În celelalte cazuri, însă, flexibilitatea este cheia, așa cum este demonstrat într-o cercetare realizată de SSM Population Health, în acest an. O adaptare a programului, task-uri mai puţine pentru o anumită perioadă de timp, implicarea angajatului prin luarea unor decizii de comun acord în conformitate cu situaţia respectivă – toate pot fi de ajutor. 

Pachet de beneficii lipsit de atractivitate

Siguranţa şi salariul motivant nu mai sunt principalele motive pentru care un angajat rămâne la un loc de muncă. Trăim în era vitezei când cererea e mai mare decât oferta, aşa că „siguranţa” nu mai este o problemă, iar o persoană capabilă va reuşi să găsească oricând un job bine plătit. 

Un tool eficient pentru a avea o imagine de ansamblu a retenţiei angajaţilor este calculatorul SanoPass. În secţiunea „calculator", introduci datele companiei: număr angajaţi, industrie, beneficiile pe care vrei să le oferi şi datele de contact. După aceea, vei avea o analiză completă a companiei tale și vei afla ce înseamnă introducerea unor beneficii extrasalariale, dar și cât de mult poţi economisi și reduce fluctuaţia personalului în funcţie de aceste avantaje.

Beneficiile oferite fac diferența dintre un angajator de top și un angajator mediocru

Sănătatea este astăzi prioritară, iar angajaţii tind să aleagă pachetele care conţin asigurări medicale private sau abonamente medicale la clinici de top. Au astfel o siguranţă legată de sănătatea lor şi a celor dragi prin accesul la servicii medicale de calitate. 

Cu toate astea, există foarte multe nemulţumiri. Cât de eficiente sunt abonamentele medicale care îți oferă acces doar la anumite clinici sau doar la anumiţi medici? 

În acest moment, pe piaţă există integratori, care oferă acces la o gamă complexă de beneficii extrasalariale, fapt ce sporește simplitatea utilizării, dar și satisfacția angajatului. Un astfel de exemplu este platforma SanoPass

SanoPass oferă, printr-un contract încheiat între el şi angajator, acces nelimitat la o rețea națională de peste 900 de clinici medicale şi peste 100 de săli de fitness.

Avantajele propuse de SanoPass nu se limitează la o rețea complexă de furnizori, ci acestea includ și alte beneficii importante pentru utilizatori

  • Timpi de aşteptare cât mai mici 
  • Accesul la medicul preferat 
  • Fără complicaţii legate de costuri, coplată sau pachete medicale 
  • Mobilitatea 
  • Opţiunile Wellness . 

Dacă vei ține cont de toate aceste aspecte și dacă vei lua măsuri acolo unde este necesar, vei reuși să îi determini pe membrii echipei tale să rămână în cadrul organizației, iar rezultatele nu vor întârzia să apară. Conform unui raport Gallup, companiile care au angajați motivați sunt cu 21% mai profitabile. 

 

Înapoi la blog

retenție angajați

Articole asemănătoare